Notera

image

Den viktigaste knappen på hela tåget. 😉

Jag har säkert visat den förut. Kommer ni ihåg vad det är?

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Jobb och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Notera

  1. Joakim skriver:

    Den är inte bara viktig, utan rakt igenom tokviktig!! 😉

  2. arskortguldsj skriver:

    Antingen toaknappen eller kaffeknappen ( dom två viktigaste på ett tåg ).
    Gissar på knappen till kaffeautomaten.

    Den enda gång jag sett personal panika på tåg är när man på en tidig morgontur till Malmö strax före avgång upptäckte att kaffemaskinen i bistron hade lagt och kön med kaffetörstiga resenärer bara växte och växte.

    • nsslan skriver:

      Du gissade helt rätt! 🙂
      Det är där man slår på kaffebryggen i bistron på ett SJ (X) 2000.

      Toaknappen är bara viktig för resenärerna. För lokförarna är det kaffeknappen som är viktigast. 😉

      • arskortguldsj skriver:

        Igår vad det tredje gången som jag utlöste brandlarmet när man skulle värma mina kåldormar.
        Känns lite genant när man stoppar ett tåg pga av bränd kål – även om det inte var jag som gjorde det – det vara ju bara min mat.

        • nsslan skriver:

          Hmm… Ja, det är lite av ett problem. Jag vet att de jobbar på att lösa det.
          Men det är ju inte ditt fel och det är bra att det händer för då kan vi rapportera in det och trycka på att det är något som måste åtgärdas.

  3. Christian skriver:

    Ojoj, det är stoppnade fel om inte den tänds! 😉

Kommentera

