Sommarstuga?

Jag har i flera år funderat på att köpa en sommarstuga, eller fritidshus som det också kallas. Jag gillar min lägenhet, den är kanske lite liten, men så länge det bara är jag och odjuren så får vi plats. Men på somrarna så saknar jag verkligen att kunna sitta ute i trädgården och läsa en bok eller pyssla i en rabatt och liknande. Det är riktigt segt att sitta inne i lägenheten, och visst, jag kan åka och hälsa på folk och göra ungefär samma sak. Men det är inte samma sak, jag vill ha något eget, där jag inte behöver umgås. Eller möjligtvis dela sommarstuga med någon som känner likadant. (Typ, pappa).

Åke och jag åkte iväg en sväng häromdagen för att titta på en stuga. Jag gjorde en liten video för er som vill se hur det ser ut.

Men priset är lite för högt för mig så vi får se hur jag gör.  Det finns fler stugor i samma område som kostar ett par 100 000 mindre och med bättre vatten och avlopp. Vid tillfälle ska jag ta en tur för att titta på dem också.

Hoho, jaja. Mycket att fundera på.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Funderingar, Vardag och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sommarstuga?

  1. Gunnar Andersson skriver:

    Mycket vackert vid ån men då måste man dels ha pengar,tid och kunskap om det blir nåt som msåte lagas.Och visst är det tråkigt att sitta inne i en lägenhet som känns trång.
    Du har väl samma usla väder som i dalarna nyligen var det fullt vinter nån dag senare hagelskur.
    Som i Stockholm runt +12C kalla vindar våren är här men ingen värme!!!

    För min del hade jag planerat långa cykelturer genom flera kommuner och län men icke!
    Tar långa vandringar utmed skogsvägar hoppas man slipper möta nån björn!

  2. Lena Sjöström skriver:

    Vart är det? Du får gärna komma och gräva i mina rabatter, ska inte störa dig och grannarna är inte alls störande. Jag sitter helst med min bok!!!!

Kommentera

