Midsommar

Jag hoppas att alla har haft en trevlig midsommar. Det hade jag.
Dagen började med lite kakbakning för att sedan svänga förbi och hämta syster och sedan begav vi oss ut till mormor och morfar på landet.
Mormor bjöd på en god lunch och vi åt min kaka till efterrätt innan vi gick ner till hällerna för att pynta midsommarstången innan den restes.
Det var bara jag som dansade i familjen, syster roade sig med att ta kort och även filma lite. Hon har en väldigt tjusig film på mig när jag hoppar runt till ”små grodorna”. 😛

Efter det så tog hon och jag en promenad längs med vattnet innan vi gick tillbaka till mormor och morfar och pratade lite innan vi sa hejdå för att sedan åka vidare till pappa.

Pappa hade lagat en väldigt god middag bestående av grillad oxfilé med en massa tillbehör. Förrätt fick vi också, tyvärr så var alla 3 syskon och Linnéa proppmätta efter tidigare måltider, så den fick lida lite. Men den var också god, tunnbrödrullar med olika fyllning. Jag åt ändå 3 stycken, det är ju bara midsommar en gång om året. 🙂

Efter middagen så var alla mer än proppmätte så desserten var inte att tänka på inom den närmsta timmen. Så vi packade upp mitt gamla kubbspel jag fick när jag arbetade på McD och började spela. De två första omgångarna vann Linnéa, Annika och jag, sedan så bytte vi lag och Fredrik och jag vann mot de andra. Sista omgången körde Annika och jag mot Fredrik och Linnéa och där vann Annika och jag. Vilken slutsats drar vi av detta? 😉

När maten väl lagt sig så blev det kaffe och efterrätt. Annika hade bakat kladdkaka med tranbär, jag hade med mig päron och -kardemummakakan som vi även åt på landet och pappa hade köpt en god jordgubbstårta.
Skulle jag måste välja så väljer jag nog pappas tårta. Jordgubbar är ju så gott! 🙂
Här finns lite bilder för de som vill se dem.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Foto, Vardag och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Midsommar

  1. Joakim skriver:

    Filmen då!? Vi vill se den där filmen! 😉

Kommentera

