Dödsångest och skräckresa

Jag måste sluta läsa kvällstidningarna, jag blir bara irriterad. 
Alla dessa rubriker och underrubriker som ska fyllas med så många superlativ som möjligt.  

Men om man bortser från det så stör jag mig på:

1- ”Efter rök från cockpit”. De får det att låta som om att planet rökfylldes av rök som kom från cockpit. Vilket uppenbarligen inte var fallet om man läser vidare.
2- Kabinpersonalens agerande. De ska vara utbildade för sådant och om de visste att det bara var en skärm som hade slocknat borde de inte ha agerat så.
3- Folket som skrek i dödsångest. (Om de nu gjorde det.) Självklart blir man rädd, men en nödlandning innebär väl inte automatiskt en störtdykning med döden som slutdestination? 
4- Att de som ändå fick gå igenom denna onödigt traumatiska upplevelse inte fick något slags stöd när de landat.
5- Att vägra flyga igen pga detta utan istället ta båt och buss. Är det inte hur mycket farligare som helst att åka buss? Jag tycker det hela tiden står om bussolyckor i tidningarna. (Iof samma skvallertidningar som jag tar denna artikel ifrån.) 

 

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

