Aj som s*tn.

Jag tänkte vara lite hurtig så här i slutet på semestern och tog mig ner till gymmet jag går på.
Jag värmde först upp med skivstång inför ett första set med marklyft. Jag lassade på lite lätta vikter för att känna av formen för dagen, planen var att känna efter och öka efter det. Jag spände bålen, tänkte extra på att inte svanka eller kröka ryggen för mycket och körde på. 
Vid tredje repetitionen på väg upp så strålande en obeskrivlig smärta i ländryggen. Jag har aldrig varit med om något liknande, det gjorde något så sinnessjukt ont. Jag bet ihop, lastade av mina vikter och lämnade friviktsområdet. 
Jag stretchade så gott jag kunde med det blev inte bättre. Den akuta smärtan övergick till ett molande och vid för mycket svank så strålade det igen. 
Jag försökte att köra bara sådant som inte involverade någon höftrörelse men jag gav upp, det gick bara inte. 

Idag, efter en ond natt, så bokade jag en tid hos läkaren. Han ordinerade voltaren gel och något kombinerat muskelavslappnande/smärtstillande.
Inte helt nöjd med att inte fått någon riktig info om hur jag skulle kunna förebygga, vad det nu var, i framtiden så bokade jag in mig hos sjukgymnasten en timme efter.
Där böjdes det, sträcktes, och klämdes och därefter konstaterade han att jag hade fått ryggskott.

Så nu hoppas jag på att det går över så fort som möjligt för det gör verkligen svinigt ont. Inte var det bästa att ligga i sängen och vila heller, som jag hoppats på. Utan man ska försöka att röra sig, jag ska gärna göra 30-40 ”sälar” om dagen. 
Vilket jag iof behöver för jag är riktigt stel, men det är inte skönt. :/ Plus att jag har träningsvärk i armar och bröst så det är tungt också. 

Låt oss avsluta med att säga att det här var inte alls hur jag tänkt att jag skulle spendera min sista semestervecka. 

Nu, dags för 10 sälar. 
 

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

