P-bot

 

Jag hatar, av hela mitt hjärta, p-vakter.
Jag vet inte hur de gör det, men de två gånger i mitt liv som jag felparkerat så har de hittat mig och smällt på mig böter för 1000 kr och 800 kr. På båda ställena har jag dessutom giltigt parkeringstillstånd.
Första gången skottade jag min p-plats och jag blev lappad när jag sprang fram och sa att jag kunde flytta på den om det kom någon. Det hjälpte inte. Andra gången parkerade jag utanför rutan då nästan hälften av de tillgängliga p-platserna på vårt område är uppgrävda.

Varför?

Och varför ska det vara så j*la dyrt?! Boten är inte rimlig, jag blockerade ingen, jag var inte i vägen. Jag var bara inte i rutan.

Hata, hata, hata.

800 spänn.. Jag fick ju igår en oförutsedd utgift á 2000 kr. Kunde inte det räcka?

 

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till P-bot

  1. Gunnar Andersson skriver:

    Kommunerna har hittat ett lagligt sätt att få in stora summor till kommun kassan genom att mjölka bilisterna på så mycket pengar de kan.
    I Stockholm är hetsen mot bilisterna välkänd sedan många år.
    Genom att stänga av gator för genomfarts trafik fick de snurra runt för att hitta nån ledig parkeringsplats vilket inte är lätt.
    Det handlar om hundratals miljoner i intäkter för de som redan betalar för dyr bensin och vägtullar.
    Man medvetet krånglar till det med sitt skyltsystem så folk ska missuppfatta.
    Jag förstår om du blir ilsken på p lapparna men de som river sönder dem och spottar på P vakterna gör det bara värre.

    Däremot de som ställer sig framför garage utfart osv där är det en annan sak.
    Folk i Stockholm kör med falska/stulna skyltar för att komma undan betalning.

    Hälsning från en som tycker du är snygg!

    Fd SJ+ISS

Kommentera

