Stressad och ångest

Resan började bra. Allt var väl till Arlanda, jag checkade in och började surfa på nätet. Där hittade jag ett relativt billigt tgv-tåg från Paris till Bordeaux som dessutom passade min bussanslutning i Bordeaux.
Härligt, tänkte jag och avbokade taxin jag beställt från bordeaux för 100€. Tåg plus buss blev ca 30€ billigare.
Så jag betalade för en biljett och klev glad i hågen på planet till Paris.

Väl på flygplatsen i Paris skulle jag bara boka av flyget Paris- Bordeaux dagen därpå. Trodde jag.
Det visade sig att det skulle kosta först 70€ för att ändra den överhuvudtaget, sedan skulle jag bli tvungen att lösa en ny biljett hem och gissa vad det skulle gå på? 800€!
Naivt av mig att tro att de skulle bli glada över att kunna sälja min plats även fast jag har betalt för den.

Så tgv-biljetten är värdelös och icke återbetalningsbar, adjö 60€. Plus att jag nu lever på hoppet att flyget är i tid, att väskan kommer snabbt och att det finns en taxi jag kan stressa iväg till en busshållplats så att jag kan ta bussen i absolut sista minuten. Och att taxichauffören förstår vart jag ska.

Om inte så blir det här en enormt dyr resa. Inte riktigt så jag ville spendera min födelsedag.

Gissa om jag är stressad, jag har skakat och mått illa ända sedan jag pratade med flygbolaget. Jag har inte kunnat äta, jag har knappt sovit och pulsen är helt uppåt väggarna.

Jag gillar inte sånt här. Jag gör verkligen inte det.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Frankrike, Resa, Stress och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

