Dagens aha-upplevelse

Inte något märkvärdigt, men ändå ett kraftig aha från min sida.

Jag satt och skummade genom kommentarerna angående att blöta fingrarna för att kunna bläddra bland papper och liknande i Magdalena Ribbings etikettspalt hos DN. (Finns HÄR).
Jag kände igen mig, jag gör också så ibland helt enkelt för att jag har så torra och kalla fingrar att det ibland är omöjligt för mig att få upp en fryspåse eller kasse i mataffären annars. Jag gillar det inte, det känns ofräscht och jag undviker det in i det längsta.
Men då, bland kommentarerna fick jag min aha-upplevelse. ”J” skriver: ” Det går bra att andas på fingrarna för att fukta dem, man behöver inte slicka.”

Tadaa!! 😀
Så enkelt men så smart! Nu gäller det att komma ihåg det också och bryta ett mycket invant mönster.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

