Uppfödare

image

Jag blir nipprig, det är säkert den tionde spindeln av samma art som jag dödat sedan slutet på sommaren. Nu de senaste veckorna har det varit minst en i veckan. Jag misstänker att jag har en liten koloni någonstans som de kommer ifrån. De är överallt också, i vardagsrummet på golvet, i taket, på dörrlisten till sovrummet, på dörrlisten i badrummet och nu senast i halvlitermåttet på köksbänken. Jag gillar inte spindlar och de här är dessutom extra fula. *ryser* Äckliga små kryp, fast de här är inte så små.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Vardag och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Uppfödare

  1. Gunnar Andersson skriver:

    Jo spindlar och liknande är inte roliga typ tvestjärtar kan man platta till men spindlar går att fånga in samt slänga ut!
    Fick just höra att en fd kollega på SJ växlingen i Stockholm fick en hjärntumör och han blev helt blind.Han rökte inte så jag vet ej varför han fick dem.
    Hade en snygging till kvinna efter att hon flyttat ner till Kroatien fick hon en hjärntumör.
    Hon överlevde efter en vecka i koma!
    Tråkigt att du dödar spindlar kan du följa mitt råd men ser du tvestjärtar give them hell!
    Var finns du på facebook?

  2. Jannica skriver:

    Vi har också mycket (små) spindlar inomhus. Jag vet att det inte är ett dåligt tecken, men vad är det ett tecken på? Varför har man dem inomhus??

    • nsslan skriver:

      Mycket bra fråga. Och varför väljer de att bosätta sig på fjärde våningen i min lägenhet? Det kan inte finnas ett överflöd av mat där.

Kommentera

