Gymmat, typ

Efter att ha sovit som en kratta pga nästäppan och min granne som gillar att spika strax efter 07 på morgonen så var starten på dagen mycket, mycket seg.
När jag väl tog mig upp ur sängen så tog det en evinnerlig tid att få någonting gjort, så strax efter halv tre lyckades jag masa mig iväg till gymmet för att köra ett set HIT á 10 minuter på cykeln.

Väl där upptäckte jag att gymmet var helt tomt!

ego alnö
Så då tog jag tillfället i akt och ställde mig på skohyllan och tog en bild, för att sedan snabbt hoppa ner utifall att någon skulle få syn på mig ändå. 😉

Jag körde mina 10 minuter på cykeln och var, som sist, helt slut efter det. Snacka om dålig kondis.
Efter det blev det 15 minuter på löpbandet bara för att gå lite, visst, jag hade kunnat gå ute, men jag är så hopplöst frusen av mig att det inte är roligt på något vis. Näsan känns som om att den ska ramla av efter 5 minuter.

När jag var klar med gåendet så hade det faktiskt kommit en besökare till, så jag var inte längre ensam, plus att en hantverkare började springa fram och tillbaka. De håller på att bygga ut ego på Alnö, mycket trevligt. 🙂
Jag fortsatte med övningen jag fick av sjukgymnasten för att bygga upp bålen. Uppenbarligen så samspelar inte mina bukmuskler riktigt då jag hackar lite i övningen. Jag som trott att det var för att musklerna var trötta.

stärka bålen
Här är min utsikt under övningen. Inte så spännande.
Den går ut på att jag ska först knipa, men bara med den inre korsetten, vilket inte är det lättaste. Min sjukgymnast använde faktiskt ultraljud för att jag skulle kunna se när jag gjorde rätt. Väldigt intressant! 🙂 Men svårare än vad jag trott, jag kniper visst gärna med fler magmuskler. Men om man gör som när man kniper av när man kissar så blev det rätt, hans ord, inte mina.
I vilket fall, knipa, spänna benen som timmerstockar, och sedan lyfta höften mot taket och sedan sänka långsamt igen. Det ska jag göra 10 minuter om dagen. Det låter kanske inte mycket, men jag kan skjuta upp att ta ut soporna i flera dagar, inte för att jag inte har tid, utan för att det inte blir av. Så vi får se hur det går.
Jag gjorde iaf 6 minuter på gymmet och 4 här hemma på kvällen.

tränar
Osminkad och inte helt utsövd. Men vem fasen orkar sminka sig för att gå på gymmet?

Efter lite stretching, (fram och baksida lår, vader, insida lår, höftböjaren, nacken och ryggen), så var jag klar för dagen. Med kringtid så var jag klar på gymmet under en timme, vilket är lagom.

muffin top
Passade på att ta en bild på min begynnande muffintop. Åh härliga 30! Vad roligt att fettet börjar samla sig på ett ställe istället för att sprida ut sig jämnt över kroppen.

Tyvärr så glömmer jag fort sådant och efter middagen så åt jag upp nästan en halv Ben&Jerrys.
Nya tag imorgon!

Annonser

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Foto, Träning, Vardag, Vikt och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Gymmat, typ

  1. Gunnar skriver:

    Du är inte ensam med såna grannar i Märsta lät det som plåtverkad bankande hammare och borrmaskiner förutom flyg på 60db kl 7-22 på 1000 meter utanför de hördes bra!
    Skytteklubben hördes fint även militären livgardet hördes fint dock ej till Långshyttan.
    Här fick jag asylsökande som bankar även på nätterna det kallas kulturberikning.
    Kör du bra mellan Suc och Cst låter konstigt med bara en linje.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s