En fundering

Viktiga frågor.

Borsta tänderna innan frukost eller efter?
Tvätta fötterna aktivt i duschen eller låter dem tvättas med hjälp av duschvattnet.

Jag har fått reda på att folk gör olika i dessa frågor, hur gör ni?

Jag tycker att folk som borstar tänderna innan frukost är konstiga.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till En fundering

  1. Joakim Ewenson skriver:

    Borsta tänderna före frukost gör man väl i undantagsfall och då endast efter överliggning med aptidig morgon, annars instämmer jag i att de som gör det regelmässigt är konstiga!
    Fottvätten, där är det olika beroende på ork och motivation! 😉

    • nsslan skriver:

      Jag håller med, att borsta tänderna innan frukost kan gå om det är svintidigt, men inte en vanlig dag. Det är inte normalt.
      Jag hade faktiskt aldrig reflekterat över fottvätten innan jag läste om det någonstans, nu gör jag lite som jag känner för.

  2. Igelkotten skriver:

    Nästa intressanta fråga: Skall man borsta tänderna före eller efter frukosten när man bor på hotell? Å ena sidan är det ju bara dumt att borsta tänderna innan, å andra sidan så skall man ju visa sig i offentligheten och kanske inte skrämma små barn med sin blotta uppenbarelse eller andedräkt… Är det sedan någon skillnad om man äter hotellfrukosten i samband med en överliggning eller en privatresa?

    Det finns mycket att fundera över! 😉

    • nsslan skriver:

      Det beror på vilken tid man äter frukost. En sen frukost med gott om tid efteråt, då kan man också borsta tänderna efteråt. Men om vi bortser från hotellproblematiken.
      När man är hemma en vanlig ledig dag, borstar man tänderna före eller efter frukost?

  3. Igelkotten skriver:

    Borsta tänderna en ledig dag? Är det inte då man lurkar runt i morgonrocken, äter frukost på chips vid 12-tiden och går i morgonrock hela dagen? Eller är det bara på nyårsdagen man gör så? 😉
    Personligen är jag litet velig: Är jag hemma, eller på en överliggning, borstar jag alltid tänderna efter frukost. Bor jag på hotell privat eller i icke-åkande tjänst och skall äta frukost i matsalen borstar jag alltid tänderna och snyggar upp mig i största allmänhet innan frukost. Fotvaskandet är nog mer behovsanpassat -växlingstur med kängor sommartid indikerar saneringsbehov, eventuellt med vigvatten och krucifix till kängorna. Slö dag bakom datorn med innetofflorna på fötterna indikerar att fötterna får klara sig bäst de vill.

  4. Jannica skriver:

    Jag borstar alltid tänderna efter frukost. Resonerar som så att om jag borstar innan, finns inget att borsta bort eftersom jag borstade efter jag ätit kvällen innan. Har en kompis vars tandläkare däremot råder sina patienter att borsta före frukost. Låter skitskumt så fråga mig inte varför. Men min kompis gör så varje fall och han har aldrig hål i tänderna.

    När jag duschar så tar jag fötterna allra sist, typ ”raggargnuggar” dem. De är ju i princip rena av duschvattnet men det känns bättre av ren princip sak att ha tvålat in dem lite snabbt =)

Kommentera

