Då ska vi se..

 

Hur långt jag orkar skriva.
Som ni kanske har förstått så var jag iväg en vecka till Egypten för att slappa.
Jag och mamma åkte iväg till Hilton Nubian Resort i Marsa Alam. Det var verkligen ett jättefint all inclusive hotell, jag är överlag mycket nöjd med både rummet, maten och servicen.

Men vi börjar från början, vi åkte med Ving och flög med Thomas Cook. Flygplansmaten lämnade som vanligt en hel del att önska.

Det är ungefär lika bökigt att ta sig ut från flygplatserna i Egypten som det är att ta sig in på arlanda. Först åker man buss från flygplanet till flygplatsen, väl där får man först stå i kö för att visa biljetten och sedan får man ett visum inklistrat i passet. Därefter går man till nästa kö där man får lämna ifrån sig blanketten man fyllde i på planet angående resan samt att man får en stämpel på sitt visum. Sedan går man vidare till nästa kö där en man tittar på passet igen. Därefter så kan man äntligen ställa sig och vänta på bagaget.
De gånger jag har varit till Egypten så har inget av ovanstående steg gått speciellt snabbt, de verkar alltid vara underbemannade och samtidigt väldigt uttråkade.
När bagaget väl kommit så är det dags att leta rätt på en guide för att få reda på vilken buss man skall åka med. Det brukar gå väldigt smidigt.
Jag skulle aldrig spara in på de 180 kr eller vad det nu kostar för transferen, det är så skönt att slippa jaga taxi och oftast får man lite vettig information på bussarna.

Eftersom att jag inte lyckas lägga till ett till galleri så fortsätter jag i ett nytt inlägg.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Foto, Resa och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Då ska vi se..

  1. Diana skriver:

    Thomas Cook hade ju så bra mat när vi åkte. 😦

Kommentera

