Jag ser det snöar

Idag igen.
Det verkar aldrig ta slut. Precis som sommaren som regnade bort så snöar vintern bort. Vart kommer all nederbörd ifrån?

bilsnö
Jag har två gånger under den senaste veckan skottat runt min motorvärmarplats för att slippa vada i snö varje gång jag ska använda bilen. Och då menar jag inte någon ynka cm, utan snarare 10-15, som känns som 40. Det är nästan så att jag vill ge upp då det ser ut så här varje gång jag ska åka någonstans.
(Om någon skulle bli lite förvirrad så har jag varit ute och åkt med bilen innan jag tog fotot. Men jag har inte skottat runt om.)

bilsnö2
Min motorvärmargranne vill inte köra på vintern så hon har inte skottat något på hela säsongen. Jag försöker att röja lite längs med min sida när jag väl skottar. Jag har även försökt gräva fram hennes vindrutetorkare som hon ställt upp, men det är is runt om dem. Jag tror tyvärr att snömängden har tryckt ner dem så pass att de måste bytas till våren i vilket fall.
Så tips från coachen, ställ inte upp vindrutetorkarna om du inte tänker använda bilen under vinterhalvåret.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Foto, Funderingar, Vardag och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

