Just ja..

Jag har precis reggat mig på en sådan där, semi-gratis dejtingsida. Jag gör det ibland, för att kolla läget. Lite som att fönstershoppa. 🙂

I vilket fall har min profil precis blivit godkänd, jag har än så länge bara fyllt i lite basgrejer. Ålder, längd, vart jag bor, checkat i lite rutor som visar vad jag gillar. Inget speciellt, jag har inte lagt upp en endaste bild och jag har själv inte skrivit en endaste textrad. Det är alltså en väldigt tråkig och intetsägande profil.

Redan nu börjar jag störa mig på saker.

Jag har redan fått ett mail där det står: ”[…] Gillar din profil starkt du verkar så snäll o kärleksfull som person.”
Va? Vilken profil? Sluta skicka massmail! Och är det så jäkla svårt att skriva ”och” istället för ”o”?

Sedan har jag fått en flirt, det är väl lite som en gillaknapp.
Jag går in på dennes profil för att kolla läget och hittar där en annan sak som jag glömt bort att jag stör mig på.
Ålderintervall.
Man kan om man vill ställa in önskad ålder på den man vill dejta. Den här mannen var, vi säger 30, för enkelhetens skull. Så 30 år gammal, han kunde tänka sig att dejta en kvinna som var som äldst 33 och som yngst 21.
21-33, när du själv är 30? Allvarligt? Du känner att du mer gemensamt med någon som är 9 år yngre och knappt flyttat hemifrån än någon som är 4 år äldre?
Jag har precis varit på en föreläsning med människor i 20-årsåldern, jag kände mig som en fossil. De kändes sååå unga, som när man gick sista året på gymnasiet och såg 9:orna som var på studiebesök inför gymnasievalet, fast lite värre.
Så någon som har ett sådant ålderinstervall hamnar i nej-högen på en gång om inte profilen i övrigt är helt otroligt bra. Det var inte den här.

Vi får se hur länge jag är kvar på den här sidan. Jag brukar orka med en vecka eller två och sedan går jag ur.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Funderingar, Vardag och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Just ja..

  1. Joakim skriver:

    Dejtingsidor på nätet är något alldeles speciellt, från att vara rätt lovande en gång i tiden till att bli en dålig kopia av kvart-i-tre-ragg sådär…

Kommentera

