Gah!

 

Ska skriva en uppsats som slutuppgift till en högskolekurs, det går sådär. Jag har inte skrivit en uppsats sedan jag gick i gymnasiet och det var inte igår. Och jag tror inte att jag var speciellt duktig på det då heller.
Inledning, rubriker, sammanfattning? Jag har noll koll så det här är verkligen en plåga. Jag hoppas verkligen att man kan få någon slags mall för sådant om jag kommer in på utbildningen till hösten för jag vill inte vara så här förvirrad under tre år.

Koncentrationen blir inte heller bättre av att en granne i någon intilliggande lägenhet roar sig med att hamra lite oregelbundet.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Funderingar, Skola och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Gah!

  1. arskortguldsj skriver:

    Man gör så här.

    Skriv först ned huvudrubrikerna.
    Fyll sedan på med underrubriker
    Full sedan på med underunderrubriker ( och en nivå till om det är absolut nödvändigt men krångla helst inte till det )

    Nu skriver du brödtexten till varje rubrik utan hänsyn till formattering, bilder mm. Bara skriv på text så får ur dig allt du vill berätta. Fokusera på att skriva ned text.

    När du är klar och skrivit ned allt avslutar du med att editera texten, snygga till och fyll på med diagram, bilder mm så du får ett snyggt dokument.

    Tricket är dom tre stegen ( som du inte skall blanda ).

    1 Strukturera VAD du skall skriva med rubriker och underrubriker.
    2 Skriv och berätta det du vill berätta så hela storyn blir klar ( bara mata ut ord )
    3 Snygga till och lägg till bilder mm

    Lycka till !

Kommentera

