Jag måste alltså banta..

..om jag vill hitta kärleken och bli lycklig. Det är känslan jag fick när jag såg reklamen för Sveriges version av Biggest Loser.
Aftonbladet har skrivit om det, jag länkar till deras bilder.
 

Ja, det är så jag tolkar bilderna.
Gå ner i vikt, bli smal, så hittar du den där modellsmala killen/tjejen som du kan åka på solsemester med och hålla hand med på stranden.

Så det är alltså därför jag inte har hittat någon kille?
Jag är inte tillräckligt smal? Jag som trodde att det hade mycket med attityd och liknande att göra. Om man vill träffa någon, om man försöker träffa någon, hur man mår i sig själv, umgänge, osv.
Men, men, jag hade väl fel.
Så det är väl bäst att jag börjar att banta då, och träna som en tok. Gärna gå ner 2 kg i veckan eller något, precis som dem i Biggest Loser.
Jupp. Så är det.
När är jag tillräckligt smal för att hitta kärleken då? De kanske berättar det i programmet? Jag har ett BMI på 23 just nu, blir ett BMI på 21 bra? Eller ska jag bli ännu smalare? Den undre gränsen går ju vid 18 numera, inte 20 som när BMI först började användas. Om det är 18 som gäller så måste jag gå ner 14 kg.
14 kg.
Det är ganska mycket.
Nog för att jag är aningen rundare än vad jag vill, men att ta bort så många kg från den här kroppen?
15kg

Nja.. Jag tror inte att jag skulle se riktigt frisk ut då.
Så vart går gränsen? När är jag tillräckligt smal?

 

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Funderingar, Tv/Film, Vikt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Jag måste alltså banta..

  1. Christoffer skriver:

    I mina ögon ser jag inga som helst fel på dig! 🙂 Det är synd att tv är det man går efter när det gäller utseende osv. Va sig själv är det bästa känns det som.

Kommentera

