Hårfärg.

Åh detta gissel. Att försöka hitta rätt hårfärg är inte det lättaste.

Hur har det gått de senaste månaderna?
Vi börjar från början.
Jag hittade en billig Wella på affären och beslöt mig för att testa lite mer rött i håret.

Wella

Jag blev väldigt nöjd med färgen, även om den blev lite mörk.

Rich Plum skallig

Tyvärr gör för mörk färg så ser det ut som om att jag håller på att bli flintskallig när min egen hårfärg växer ut. Så jag beslöt mig för att försöka hitta en snygg färg lite närmare min egen. Jag testade coulorb4, som ni kan läsa mer om i tidigare inlägg.

color sida   avf2

Då jag inte var helt säker på om det blev rätt gjorde jag en omgång till.

cb4o rötter

Efter det så blekte jag håret med Schwarzkopf Blonde L1++.
Blonde L1++ Blonde L1++

Inte riktigt så ljust som jag hade önskat men, men.
Efter det så la jag i två paket Schwarzkopf 542, Opal Mellan Askblond. Det var den färgen jag ville ha. Det var mitt slutmål.

Schwarzkopf 542

Men. Det blev inte riktigt den färgen. Den skiftade lite för mycket åt det gula hållet, jag ville ha en riktigt askig ton. Sedan så blev det lite för ljust då benan syns alldeles för väl när håret växte ut.

Schwarzkopf 542    DSC_2483

Vad göra? Jo, jag körde en omgång till med Schwarzkopf 542 för att ta död på de gula nyanserna.
DSC_2068     Schwarzkopf 542

Nja…. Inte riktigt samma va? Inte ens i närheten skulle jag vilja säga.
Jag köpte ett silvershampoo från Fudge för att försöka få bort det gula, det slutade med att  håret börjat få gröna nyanser. Och det var jag definitivt inte ute efter.

Sjukt less så jag avfärgar det igen med ColourB4. Nu har jag ingen bild på benan, men det var tydligt att 542 även bleker lite då benan som var oblekt innan var betydligt ljusare och gick i en rödblond ton efter avfärgningen. Det syns även en nyansskillnad på resten av håret.
Colourb4   colourb4

Fortfarande inte nöjd så blir jag aningen knäppig och bestämmer mig för att bleka håret för att försöka få bort de där gula/röda tonerna för gott samt testa en riktigt ljus färg. In comes L’Oreal och 01 Ultra lightening.

01 Ultra lightening 01 Ultra lightening

Och även fast jag var ganska ljus innan så kan jag ju inte påstå att färgen är som den på förpackningen.

01 Ultra lightening 01 Ultra lightening

Och jag tycker inte att den här färgen passar mig speciellt bra heller. *suckar djupt*
Nu funderar jag på vad jag ska göra istället.
Mamma pratade om att testa att färga av sitt hår under semestern för att se hur det skulle se ut. Vi googlade lite på grått hår och mamma var aningen skeptisk.
Jag däremot, har alltid tänkt att jag någon gång ska testa att färga mitt grått, innan jag blir helt gråhårig på riktigt.

Jag funderar på någon av färgerna nedan. 12-111 tror jag på. Vad säger ni?

färger

För jag kan inte behålla färgen jag har nu. Dels så var det någon som sa att nu ser jag ut som alla andra tjejer i Stockholm, vilket är sant, dels för att när benan börjar att bli synlig igen så kommer det att synas ordentligt och det avskyr jag.

 

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Foto, Hårfärg, Vardag och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

