Nyklippt!

Jag började bli nervös redan igår inför frisörbesöket. Jag sov oroligt, som ett barn innan julafton.
Vid 14:30 var tiden bokad på Salong Barock hos Lina. Jag förberedde mig med att ladda ner några bilder på plattan som jag kunde visa. Ni ser dem nedan, bild 2 och bak 1.
Orolig för trafiken och för att hitta en parkeringsplats så åkte jag redan 40 minuter innan. Det var i lite tidigaste laget, ingen trafik och många platser lediga längs med ån, så det blev till att nervöst vänta inne i salongen med words in pic som distraktion.

När vi väl kom igång så kändes det äntligen lugnt. Håret föll och jag kände ingen panik alls. Efter nästan en timme så var vi klara, då hade jag bett om lite extra trimning i nacken och av polisongerna, jag vet ju hur fort mitt hår växer.

Så här blev det, före och efter:

Pixie cut

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Och snett bakifrån:

pixie back

Nu kommer min hals till sin rätt, eller hur? 🙂

Nu är det bara färgen som ska bli bra.
Jag tänkte börja lite lätt med att känna efter hur en vanlig, brun färg skulle kännas.
Som 5-00 nedan, den är ca 1-2 nyanser mörkare än det jag har nu, det tror jag blir en bra start. Sedan får vi se om jag är nöjd där eller om jag strävar bort mot chokladhållet.

färg 00

Summa summarum så är jag nöjd med min klippning. Den känns fräsch och lätt.
Jag tror att det var rätt val att skippa hästsvansen, vad är det för mening att ha långt hår om jag ändå bara slarvigt sätter upp det?

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Bild | Det här inlägget postades i Hårfärg och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Nyklippt!

  1. Fredrik skriver:

    Mycket snyggt. Dock kände jag knappt igen dig när jag bytte av dig på cst för några dagar sen. =)

  2. millamagi skriver:

    snyggt – letar ny frisyr

Kommentera

