Djur och natur

Nu ni. Jag hade knappt kommit hemifrån och hade redan lyckats se två djur jag inte brukar se.
Först två små falkar som satt precis vid sidan om spåret. Den ena flög iväg när jag närmade mig  men den andra satt kvar och tittade omväxlande på kompisen och tåget och såg ut att tänka: Men va? Vart ska du? Vad är det där?
Han satt kvar när jag passerade. Han var riktigt tjusig med sitt fläckiga bröst, men såg aningen förvirrad ut.
Strax efter det får jag syn på två älgar på en kulle nära spåret. De flyr dock med en väldig fart när de får syn på mig. Bort från spåret som tur var. 

Det är sådant jag kommer att sakna när jag börjar plugga.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Jobb, Vardag och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

