Soloresa till Fuerteventura -Dag 1

Resan började tidigt från Erikas lägenhet i Stockholm, 05:00 ringde klockan och då hade jag bara tid till det allra nödvändigaste. Strax efter halv sex gick bussen och efter några byten så var jag framme på Arlanda strax innan sju. Incheckningen gick smidigt och jag satte mig utanför terminal 5 och åt frukosten jag inhandlat på Ica på centralen.

DSC_3005

Jag gick sedan igenom säkerhetskontrollen och spanade in taxfreeutbudet. Jag stod länge och väl och tittade på cliniques sortiment, trots att jag vid tillfällen försökte se förvirrad och frågande ut kom ingen av de två anställda som var tre meter bort fram för att fråga om jag ville ha hjälp. De pratade bara med varandra och tidigare, när jag kom dit var det en tredje anställd som pratade nedlåtande om en tidigare kund.
Visst, jag hade kunnat be om hjälp, men efter några minuter så blev det en principsak. Jag var nog i samma hörn i 20 minuter utan att de gjorde någon ansats att hjälpa någon överhuvudtaget.
Till slut gav jag upp och tänkte att vill de inte sälja så tänker inte jag köpa.
Efter det var det bara en kort väntan innan vi fick boarda planet. Jag hamnade ganska mitt i och fick sitta vid gången, vilket passar mig alldeles utmärkt då jag slipper be folk att flytta på sig så fort jag vill ha något i väskan eller behöver besöka toaletterna.
Flygplansmaten var sämre än den brukar vara. Jag är ledsen Apollo/Novair, men en burk tzatziki kan inte ens i den bästa av världar räknas som förrätt. Inte passade den heller till maten som var en ynka liten köttfärsbiff, med lite svampsås och en låda där 2/3 var potatismos.
Flygresan i sig gick bra även om mitt tålamod knappt räckte till de 5,5 timme jag satt där.
Bagage och transfer tog den tid det brukar ta.

Efter att ha åkt buss i okänt antal minuter så var vi framme på hotellet, Playitas hotel, incheckningen gick hyfsat smidigt och de bjöd på vatten och bubbel. Sedan började färden mot rummet, som är en historia i sig.
Väl där kunde jag konstatera att jag hade begränsad havsutsikt trots att jag inte betalat extra för det.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Rummet var helt okej med både dusch och badkar. Acn var inte speciellt stark men temperaturen gick nog iaf under 25 grader. Sängarna som skulle vara extra mjuka känns som en medelhård svensk säng med en grop i mitten på båda. Dags att byta kanske? Kuddarna är däremot mjuka som bara den, det krävdes båda som fanns för att jag skulle bli nöjd med höjden.

Jag bytte om, shoppade lite på områdets supermarket och sedan mötte jag upp reseledarna för en rundvandring av hotellet. Området är ganska stort och det tog kanske en halvtimme att gå runt och få lite förklarat för sig. Tyvärr så stannade de inte till vid vattensportcentret, det som jag tyckte var intressantast egentligen. Den danska gruppen stod där och fick information på engelska så jag stannade till en minut och lyssnade och fick en liten folder med information.

SAMSUNG

SAMSUNG
Det fanns mycket av välja mellan, lite smådyrt kanske, men det är ju oftast det.

Efter rundvandringen så var det dags att byta om och gå och äta middag. Utbudet var väldigt bra, jag hittade en massa gott att testa och jag gick därifrån mätt och nöjd.
Eftersom att det var en lång dag så gjorde jag inte så mycket mer. Jag var rätt så nöjd med att bara komma ner till värmen och såg fram emot en lugn vecka med lite träning och god mat.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Resa och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Soloresa till Fuerteventura -Dag 1

  1. Apollo skriver:

    Hej! Vad trevlig att läsa om din resa till Playitas. Jag tar vidare dina synpunkter vad gäller flygmaten. Hoppas du får en fortsatt fin semester! Med vänlig hälsning Nina, Apollo-Sales.

Kommentera

