Kanarieö- dag 4, fredag

Jag sov oroligt under natten, vilket jag faktiskt gjort alla nätter här. Jag vet inte om det är värmen eller om det är för mycket ljud runtomkring som gör det. Men det känns som om att jag vaknar alldeles blöt i svett för att jag måste vända på mig.
Jag tog mig iväg till frukosten och unnade mig själv en dag med internet, 80 kr tar telenor för en dag med 50 mb surf, och det är jämndyrt med hotellets internet, men jag får bara in en plupp på deras wifi på mitt rum, så jag använder hellre telenor. Eftersom att jag hade mobilen med mig så dokumenterade jag min frukostmat, som var ganska sparsam. Jag håller mig gärna till en och samma sak när det gäller frukost. Men det finns mycket att välja på, speciellt om man gillar ägg eller hashbrowns, ni vet, friterad potatis eller vad det nu är.

frukost playitas
Min frukost. Utbudet var ohyggligt mycket större. Det var jättebra frukost.
frukostutsikt playitas
Jag satt ofta på den här platsen, därifrån kunde jag se stranden utanför fönstret.

 

När frukosten väl hade slunkit ner så funderade jag på om jag skulle gå på combatpasset vid elva eller om jag skulle köra pilates vid fyra. Jag ville inte göra båda eftersom jag bokat in mig på en lektion surf på lördagen, det är ju dumt att slita ut sig för mycket inför en dyr lektion. Jag bestämde mig för att köra pilates då combat tar ganska mycket på axlarna, precis som surfen. Så jag gick och la mig på stranden och läste Metro 2033, som de senare har gjort ett spel på. Där låg jag, nästan blick stilla, tills det var dags för lunch. Och inte heller idag var lunchen speciellt rolig, den varma maten var rumsvarm och flugorna sprang runt på osten som låg framme på bordet. 😦 Inte heller hann personalen med sig så det fanns inget bord dukat när jag kom. Jag ordnade det ändå genom att plocka med mig kniv och gaffel, men det drar ner helhetsbetyget ännu mer. Då ingen uppmärksammat mig innan jag var så gott som klar med varmrätten så struntade jag i att beställa dryck. Det är ändå så pass dyrt och vatten hade jag i strandväskan. Jag drack såklart inte ur den när jag var där, men jag vill inte betala 2.2 euro för vatten när jag ändå har det på en armslängds avstånd. Läsken är ännu dyrare, 2,5 för 30 cl, vattnet är 50 cl. När jag sedan tänkte avsluta med lite glass så var skedarna slut så jag fick ta en soppsked, inte helt smidigt till de små skålarna.

Glass playitas
När glassen väl var uppäten så började klockan närma sig halv tre så jag kände att det var dags för lite siesta innan pilatesen. Väl uppe på rummet blev jag förvånad över att de ännu inte hade städad, men jag vill inte bli störd så jag hängde upp skylten för detta. Sedan låg jag och läste i svalkan från ac’n i en timme innan jag bytte om och gick ner för att träna. När jag lämnade rummet såg jag hur städvagnen stod ett par dörrar ifrån mig så jag vände på skylten så att den nu sa att städning önskas. Vid platsen för pilatesen så väntade jag en bra stund med de övriga som skulle dit, vi var kanske 5 stycken, som jag såg.

tc
Pilates på gammal tennisplan. Eller?

Men det kom ingen instruktör, efter att ha virrat runt en stund så fick vi reda på att det var en miss i schemat, det var ingen pilates den här veckan på den tiden. Aningen besviken gick jag tillbaka till rummet för att byta om till stranden igen. På avstånd märkte jag att skylten för städning hade vänts och nu stod det stör ej istället. Märkligt tänkte jag, städerskorna brukar ju ta med sig skylten in. Det visade sig att det inte var städad alls vilket var ännu en besvikelse då jag hade slängt ner handdukarna i badkaret för att jag ville ha dem utbytta.
Resten av dagen flöt på i lugnets tecken och jag deltog i stretch och relax vid klockan sex som substitut för pilatesen.
Middagen var bra, precis som övriga middagar. Eftersom att jag hade internet tog jag med mig mobilen, så nedan kommer de bilder jag tog i matsalen. Jag tog ingen bild på varmrättshörnan och desserthörnet. Det var så mycket folk att det var svårt, och jag ville äta. 😉

buffee playitasFörrätt.
buffe playitasHuvudrätt, måste ju pröva när de hade potatisgratäng. 🙂
buffe playitasDessert. Älska dessert.

Det enda som var lite snopet var att när jag kom tillbaka till bordet med mina desserter så var det avdukat och min läsk var borta. Jag påpekade detta och de bad så mycket om ursäkt och jag fick ny duk, nya bestick och en ny cola.

 

ost playitas buffeeOst och kex. Mmm…
lättmat playitas buffeDet fanns lättare mat för de som ville ha det.
buffee playitasOst med en del av förrätterna i bakgrunden.

Väldigt mätt och belåten så gick jag ner till scenen och såg slutet på modeshowen med kläder från sportbutiken på hotellet. Killarnas dansnummer gjorde att jag drog lite på munnen. Tyvärr var det inget i butiken som föll mig i smaken, eller kanske inte tyvärr, jag har ganska mycket träningskläder ändå. Det räcker till de behov jag har.
Trots att jag knappt gjort något under dagen så är jag ändå väldigt trött redan vid elva på kvällen, det måste vara värmen som gör det, och kanske lite den dåliga sömnen. För det är varmt här, jag insåg inte innan jag åkte hur varmt. Jag har packat alldeles för mycket varma kläder i tron om att det skulle vara kallt på kvällarna. Det är det inte, när det blåser så är det behagligt att vara ute.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Resa och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

