Kvällsmacka med förhinder

Jag såg fram emot en liten kvällsmacka och började plocka fram margarin, skinka och tunnbröd.
Ni kan inte gissa hur förvånad jag blev när jag såg att det nyinköpta tunnbrödet hade börjat att mögla!

Märkligt, tänkte jag, jag har aldrig haft tunnbröd som möglat förut. Nåja, jag tänkte att det hade skett någon slags överföring från något gammalt bröd som legat på tunnbrödsförpackningen. Så jag sträckte mig upp och tog ner det andra, oöppnade paketet som stått för sig själv sedan jag köpte det, långt ifrån allt i matväg. 
Men icke! Även det hade börjat mögla, inte lika tydligt som det andra, öppnade paketet. men ändå lite grann i kanterna. 
Jag märkte att tunnbrödet var lite mjukt när jag öppnade det första paketet men tänkte inte mer på det, det gör mig inget om det inte är helt krispigt. Men nu misstänker jag att det har blivit något fel i hanteringen, jag hittade kvittot så jag tänkte åka iväg till Ica nu i veckan och reklamera det.
Fattig student som man numera är så vill jag inte bara slänga och glömma alltihopa, jag vill ha mitt bröd! Utan mögel, tack.

Image

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

