2 saker som fascinerat mig de senaste dagarna

 

Vi börjar i omvänd kronologisk ordning, dvs idag.
Jag var på väg till skolan, från parkeringen så kör jag ner i en väldigt brant backe, när jag svänger ut ser jag en cyklist långt upp i backen. 
I slutet av backen ser jag honom hyfsat nära i backspegeln, jag svänger 90 grader höger och det gör han också, jag gasar upp till ca 50 och… Ja. Det gör han också! I några hundra meter så hade jag en cyklist bakom mig som höll jämn fart som bil. Jag var grymt fascinerad och tittade 50/50 framåt och bakåt. 50 km/h är snabbt, och tanken på hur ont det måste göra att ramla i en sådan hastighet flimrade förbi i hjärnan mer än en gång. Men det verkar som om att han utmanade sig själv på en spurt eller liknande då han, som sagt, inte höll tempot speciellt länge. Men häftigt var det iaf, det har aldrig hänt mig förut.

För några dagar sedan fick jag mina efterlängtade golfklubbor på posten, paketet var ordentligt misshandlat, men det kan vi ta en annan gång. Jag ville ju såklart testa mina nya klubbor så fort som möjligt och öva på att slå, så ut till ranchen på Alnö.
Väl där var jag ensam en bra stund, jag höll på att öva puttar då en annan bil svängde in och gjorde min sällskap.
Jag puttade klart och sköt iväg mina resterande bollar på ranchen och lastade in klubborna i bilen. Väl där spanade jag in min medgolfares bil, det var en riktigt fin bil, en dyr bil. Cab med taket uppfällt och den sportig ut, typ en bmw eller något liknande. Jag är ingen bilmänniska. Men jag kan med bestämdhet säga att den var dyr. Nu till det som fascinerade mig. Bilnycklarna till denna dyra bil satt kvar i tändningslåset. Jag funderade både en och två gånger på om jag skulle gå och säga till honom utifall att han glömt dem där, men kom fram till att man glömmer inte bilnycklarna till en sådan bil. Hur kan man gå ifrån den utan att säkerhetställa att den är låst, den blinkar och tutar säkert när man gör det, min micra blinkar bara, men jag har aldrig glömt att låsa den, än.
Så min slutsats var att han inte trodde att någon skulle stjäla bilen och kanske att det var bättre att ha nycklarna där än i en ficka där de kan ramla ur. Med tanke på att han var den första människan som var i närheten av min bil på de ca 2 timmarna jag var där så var chansen dessutom minimal att någon faktiskt skulle få syn på nycklarna och stjäla bilen. Förutom jag då, men jag hade varit tvungen att lämna kvar min bil där och då fallerar ju hela grejen.  

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 2 saker som fascinerat mig de senaste dagarna

  1. hampus60 skriver:

    Hej, jag ramlade in på din blogg av en händelse och läste bl.a. om tunnbrödet. Jag gillar tunnbröd och gärna tillsammans med filmjölk som en god och bekväm kvällsmat. Filmjölken bottnar jag med yoghurt som smakar mycket mildare om jag häller på dubbelt so mycket filmjölk.
    Till detta äter jag två flak med MJUKT tunnbröd. Mums, varje kväll med messmör på tunnbrödet. Jag får alltså mjölksocker genom messmöret och mår gott på detta. Prova säger en farbror pensionär i Skåne.

    • nsslan skriver:

      Det är inget fel på mjukt tunnbröd, jag äter det ibland och tycker om det. Men när det hårda tunnbrödet blir mjukt av mögel, då är det inte lika gott.
      Messmör har jag aldrig gillat, inte ens när jag var liten, jag håller mig till den klassiska hårdosten att ha på mackan istället, mjölksockret kan jag vara utan. 🙂

Kommentera

