Bleh

Idag kan man, om man är snäll, säga att min hjärnkapacitet är sparsam som bäst.
Jäkla förkylning som så sakta lindar in min hjärna med bomull.

Exempel. Tvättdag. Delar upp tvätten i fina små högar, svart 60 och 40, vit 60 och 40. Kollar tiden på tvättmaskinerna, börjar stoppa in strumpor i tvättmaskinen med svart 60 då jag har dem i handen. Konstaterar att svart 40 med förtvätt tar längre tid, tänker då tidsoptimera och tar upp högen med svart 40 för att kunna starta den först. Stoppar in i tvättmaskinen, stänger luckan. Tittar på högen med svart 60 som är kvar på golvet, tänker att den är väldigt liten. Hade jag inte mer? Tittar på tvättmaskinerna.
Funderar lite.
Inser att jag har stoppat in all tvätt i samma tvättmaskin. Öppnar luckan med den blandade tvätten och börjar om och lyckas få rätt tvätt i rätt tvättmaskin.
Wohoo.
Och jag behöver verkligen plugga idag.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Vardag och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

