Drygar ut kassan

Som student lever man inte riktigt fattigt, men definitivt inte heller rikt trots lån, så när jag har möjlighet tar jag ett extra pass för att få lite mer pengar i plånboken.
Det blir mest bilder i den här inlägget, en blir ju lite nostalgisk när man kör så sällan. 🙂

hus
Ett fint hus längs med vägen som jag följt byggandet av under åren. Någon som vet vart det ligger?

höga
På väg norrut. Så då är det här?

 

mysbelys
Jag såg fram emot att få bo på nyrenoverade Winn i Umeå och jag blev inte besviken, mycket fräscht och fint. Eller jo, lite besviken blev jag. Alla har talat så väl om att man får bo så högt upp men tyvärr var det fullt på de övre våningarna när jag kom, så jag fick ett rum på våning 5. Men, ett hörnrum är inte helt fel det heller.
Dock var belysningen bitvis lite oanständig. Jag lyckades inte lista ut hur man stängde av den heller.

 

mcd
Efter incheckningen så lyxade jag till det med McD i sängen. Såå gott! Jag skojar inte. Det är verkligen gott.

 

säng
Härlig säng med väldigt behaglig belysning i sänggaveln. Som jag kunde slå av och på utan instruktion.
Dock så blev det lite kallt i rummet under natten, jag hade önskat en bruksanvisning till ac’n då det var 23 grader när jag gick och la mig och 20 när jag vaknade.

 
frukost
Frukosten var bra, precis som den var på gamla Winn. Synd bara att jag inte hade tid att sitta och njuta av den längre då plikten kallade.

 

jobbet
Vaken, men inte nödvändigtvis pigg, på väg hem.

 

 vxl
Ut från uppställningen fick jag roa mig med att lägga om alla tre växlar. Köra, stanna, hoppa ner ur 1:a klass, (högt), promenera fram till växeln, lägga om, promenera tillbaka, hiva sig upp in i tåget igen som en felbalanserad apa och upprepa ytterligare två gånger.
Morgongymnastik á la lokförare.

 

ermts
Här är ett exempel på hur jag vill att det ska se ut när jag kör. Full fart, ingenting i vägen på över 8 km, varken möten, nedsättningar eller annat. Perfekt. 🙂

 

 

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Foto, Jobb, Vardag och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

