En sån dag

 

Ja, det är en ”sån” dag idag. 
Den började med att jag sov dåligt och för lite pga fel dygnsrytm och tentaångest vilket ger ett ganska ostabilt humör. 
Sedan tenta, max 42 poäng där man måste ha minst 50% för att få godkänt. Jag misslyckades helt på en fråga som var värd hela 8 poäng så vi får se hur det går.
Bilen, åh denna bil. Först blev motorvärmarkabeln stulen så då köpte jag en ny, strax efter det så började brytaren på motorvärmarstolpen lösa ut. Jag lånade en annan kabel, samma problem. Jag lämnade in bilen på service och bad dem felsöka motorvärmaren också. På verkstaden fungerade den utan problem. Jag felanmälde stolpen. Det är inget fel på stolpen enligt hsb. 
Idag kom det snö och blev kallt och jag betalar nästan 200 spänn i månaden för en motorvärmarplats jag inte kan använda. Jippi. I början av veckan upptäckte jag dessutom att tanklocket var öppet. Så inte nog med att folk stjäl kablar, nu slangar de bensin också.
Jag fick idag även reda på att morfar, som har varit dålig en längre tid, ska få en plats någonstans på ett långtidsboende och han kommer aldrig att komma hem därifrån. Att han dessutom, förmodligen, inte kommer att förstå varför han bor där känns tråkigt. Han kommer inte längre ihåg vem jag är, så hur ska han kunna komma ihåg varför han inte längre bor hemma? Vilket idag känns lite tyngre i hjärtat än vad det redan gör. 
Jag börjar dessutom misstänka att jag blivit blåst på en kursbok á 600kr, naivt av mig att betala i förskott, men när jag har både telefonnummer, bild, fb och swish-konto att gå på kändes det ändå tryggt. Men någon bok har ännu inte fått efter 10 dagar.
Jag har köpt en ny bärbar dator för att smidigare kunna arbeta med mina klasskamrater på skolan. Den har en död pixel som lyser starkt vitt och det går inte på garantin.

Så idag är en sån dag som jag gärna hade kunnat vara utan. 

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

