600 kr fattigare. Tack posten.

Ja, jag orkar inte ens bli arg längre. Jag har bråkat med säljaren men hon vägrar att ens dela på kostnaden trots att hon juridiskt sett är ansvarig till brevet når mig.
Så hejdå 600 kr som jag hade kunnat använt till annat.

Det är alltså en kursbok som jag köpt via kurslitteratur.se som har kommit på villovägar någonstans mellan inlämningsstället i Kristianstad och på väg till Sundsvall. För hit verkar det inte ha kommit, jag har tom bett dem på mitt lokala postombud att leta igenom deras lager och där fanns den inte.

Hur kan man tappa bort en nästan 2 kg tung bok?

Jag har iaf gett upp hoppet om den. Det har nu gått 23 dagar och den har inte dykt upp. Det skickades som ett vanligt brev så det borde ha varit här för, ja säg max, 20 dagar sedan.

Så… 600 kronor fattigare plus att jag ändå måste leta reda på och köpa en annan, likadan, kursbok.

Jippi.  

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Skola, Vardag och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till 600 kr fattigare. Tack posten.

  1. Hej,
    Jag jobbar på Posten och vill gärna se till att försöka hjälpa dig.
    Har du möjlighet att skicka e-post till kontakt@posten.se med ditt namn, adress, telefonnummer, kursbokens namn och författare? Då kan jag lägga ett ärende i vårt system för att se ifall boken har dykt upp i saknade försändelser.
    Med vänlig hälsning
    Erik, Posten Kundservice

  2. arskortguldsj skriver:

    Det finns en uppfattning att brev och post försvinner på posten men det är i grunden fel.
    Jag har skickat och tagit emot en väldans massa brev under alla mina år och kan inte komma på någon gång när brevet/paketet inte kommit fram.
    Visst kan det komma bort försändelser men det är ytterst sällan och har aldrig inträffat för mig.
    Men en gång har jag haft problem med – just en bok – som skickades på samma sätt som din men av mig och som inte kom fram.
    Både jag och mottagaren reklamerade och efter några veckor hittade man boken som hade fallit ur paketet och separerades från varandra.
    Men då både jag och mottagaren kunde beskriva boken hittade man den till slut.
    Så be Posten om hjälp så hittar dom säkert boken. För har företaget skickat den så hittar man den – förr eller senare.
    Lycka till!

    PS: Jag har aldrig sett dubbelbokningar på tåget heller – I alla fall det förekommit har man antingen olika biljetter eller en av biljetterna har varit ogiltig/avbokad.

    • nsslan skriver:

      Jag har heller aldrig varit med om att post har försvunnit förut, därför är det så frustrerande att när något väl försvinner så var det en dyr bok.
      Min gissning är att eftersom att den skickades i samband med branden vid nyår så har den kommit bort pga det strul den innebar.
      Nu har den här varit borta i 1,5 månad och jag har redan anmält den som saknad.
      Säljaren vill dock inte längre svara på mail så jag kan inte fylla i en komplett reklamation då hon inte vill berätta vart hon postade den.
      Även paket från utlandet verkar ha fastnat just det datumen, dock har jag fått dem nu.
      En fullmakt som jag själv skickade den 2:a januari hade inte heller kommit fram den 14:e, plus att en månadstidning som skulle ha varit framme efter nyårshelgerna har inte heller dykt upp än.

      • arskortguldsj skriver:

        Lycka till!

        Sedan en tid shoppar jag loss på dx.com och alla varor jag beställt har kommit fram. En del efter två veckor och någon gång längre men fram kommer dom – ända från Hong Kong. ( och då är frakten dessutom gratis ).

        • nsslan skriver:

          Tack. 🙂

          Jodå, dx har jag handlat en del på samt ebay. De snabbaste från Asien är framme på två veckor men jag har väntat 8 som längst på några paket, men än har inget kommit bort.
          Därför är det lite extra frustrerande att saker försvinner med inrikespost.

Kommentera

