Älskade Morfar

 

Igår drog du ditt sista andetag på denna jord.
Det var inte plötsligt och inte oväntat. Jag har många gånger gråtit och oroat mig genom åtskilliga infektioner och sjukhusbesök. Sakta sett hur du lämnat oss och ditt minne försvinna.
Jag kan inte beskriva sorgen när jag förstod att du inte längre, ens med hjälp, kunde komma ihåg vem jag var.

När jag fick reda på att du ramlat och brutit höften så anade jag att det skulle innebära slutet, dock trodde jag inte att det skulle gå så snabbt. Endast 3 dygn till efter operationen orkade din kropp med.
Med tungt hjärta åkte jag upp till dig på kvällen och sa hejdå.
Du var så spröd, så gammal, jag kände knappt igen dig.
Jag grät såklart, berättade att du är saknad och ej kommer att bli glömd. Jag höll din hand och gav dig en sista kram innan jag vinkade hejdå och gick.
Det är inte så jag kommer att minnas dig.
Jag kommer att minnas hur du försökte lära mig morse på din radio du hade hemma, hur du visade mig både DOS och norton commander så att jag kunde spela små spel på din dator, på den tiden då datorerna hade både en a: och en b:.
Jag kommer att minnas att du hade polisbilen jag ritade åt dig uppsatt bredvid ditt skrivbord ända tills ni flyttade från huset.
Hur vi satt på undervåningen och målade, jag fick använda dina färger och du gjorde en ram åt min tavla sedan när jag var klar.
Hur du en gång sa till mig att det är jätteviktigt att ha fina tänder och jag sög åt mig dina ord som en svamp, så pass att jag blev besviken när jag inte fick tandställning.
Våra somrar på landet. Det är så jag kommer att minnas dig.
Min ståtliga, intelligenta morfar.

Morfar

Alltid älskad, aldrig glömd.

Morfar Rolf
29/3-1927 – 24/4-2014

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Älskade Morfar

  1. Joakim Ewenson skriver:

    Beklagar sorgen! 😦

  2. JeDa skriver:

    Beklagar djupt sorgen. Väldigt ledsamt och smärtsamt när kära och närstående personer går bort.

    Tack för din trevliga blogg.

    Kör du inte tåg längre?
    Du skrev så jättebra på din blogg om ditt jobb som lokförare.

    Allting är föränderligt. Se framåt och tänk positivt.
    Lev väl.
    Sköt om dig!

    • nsslan skriver:

      Tack.

      Jag kör inte så mycket tåg längre då jag har tagit 100% tjänstledigt för studier. Men nu under sommaren blir det lite spakande för att ekonomin ska gå ihop. 🙂

Kommentera

