Drömbilen

Jag har väldigt länge haft Prius som drömbil. Jag gillar Toyota och jag gillar tanken på en mer miljövänlig bil. Men nu har jag hittat min nya drömbil, väldigt mycket dyrare, men så grymt häftig.

Tesla

En Tesla.
Hela idén bakom Tesla är ju grym. Sedan så kommer det att finnas en Tesla Supercharger på macken i närheten av där jag bor.
Och om man ändå drömmer så kan man ju drömma stort. En Tesla P85D. Kolla nedan. Hur häftigt är inte det? En elbil! Love it! Och snygg är den också.

Det är bara lite drygt en miljon som saknas för att den ska bli min.
*suckar*
Jag vet inte ens om jag får ta ett så stort lån för att köpa en bil. Det är tveksamt.
Jag får sitta hemma och sukta efter den och hoppas på att någon annan tillverkare tar vara på möjligheten att utveckla en liknande bil på en storskalig nivå, då patenten på både laddare och bilar är fria och på det viset få ner priserna.
Och det är ju också en grej som är häftig med hela Tesla/Elon Musk-konceptet. Öppna patent för att världen snabbare ska kunna få elbilar och förbättra miljön.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

