Leonard Nimoy

En ikon har gått bort.
Leonard Nimoy, mest känd som Spock i Star Trek Enterprise, har nu lämnat oss till.
Han har själv berättat att han var drabbad av lungsjukdomen KOL, och det var följderna av den som slutligen tog hans liv.

Spock är en av mina favoritkaraktärer och var nog dessutom min första. Jag kommer ihåg att jag övade på att kunna göra v-tecknet med fingrarna så att jag kunde hälsa med ”Live long and prosper”.

Det märks att han var någon som man kom ihåg och uppskattade och det är inte bara skådespelare som sörjer och kommenterar hans bortgång.
De största är nog NASA och Barack Obama.

NASA remembers Leonard Nimoy

”Long before being nerdy was cool, there was Leonard Nimoy” -Barack Obama

Men även Intel, tidningar och nyhetsbyråer, författare och såklart en massa, massa fans. Här finns ett axplock som etonline har gjort.

Han var även aktiv på sociala medier och hans sista twitter är citat som kommer att leva kvar.

LLAP betyder, såklart, ”Live long and prosper”.

Och i våra minnen kommer du att leva kvar Leonard.

leonard

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

