VFU 1 har börjat

VFU= verksamhetsförlagd utbildning

Mina två första dagar av denna 4 veckor långa vfu är till ända. Huvudet är ruskigt trött men det är kul att få komma ut i verkligheten och känna på grejerna vi har läst om.
Kläder får vi såklart låna.
Uniformen de närmsta veckorna ser ut så här:

20150511_120734 20150511_121054

Trots ordentliga dojjor så ömmar fötterna när dagen är slut. Jag är helt enkelt inte van vid att stå upp så mycket som jag gör nu. (Lat student sitter ner).
Inte heller är jag van vid att börja så tidigt, 07:30, men det är ju också en vanesak.

Den här veckan är jag på provinlämningen. Det är vad det låter som. Jag har fått vara med att sortera prover, alla ska inte till samma ställen, scanna in och rätta remisser, paketera prover som ska skickas till andra labb och packa upp prover som skickats till oss från andra ställen än sjukhuset.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

