Lite kort om mig

Om ni undrar vem jag är så tänkte jag berätta lite kortfattat om mig själv här nedan.

Jag heter Ulrika och studerar till Biomedicinsk Analytiker i Sundsvall, där jag även bor och kommer ifrån. Utbildningen ligger under Uppsala universitet men på campus Sundsvall. Utbildningen i Sundsvall är i samarbete med Landstinget Västernorrland så vi har mycket kontakt med dem.

Utbildningen jag går har ingen specifik inriktning inom yrket utan vi läser lite av allt så vi har möjlighet att få anställning på alla avdelningar. Jag tycker att det är bra att vi får se och läsa så mycket som möjligt. Jag kan säga att jag är inte längre lika spiksäker på vad jag vill göra när jag är klar som jag var när jag började, och jag skulle inte bli förvånad om jag hinner tänka om en sväng till under det år som är kvar.

Jag har tidigare arbetat på SJAB som lokförare men är nu tjänstledig 100% för studier, dock så arbetar jag på somrarna eftersom att jag inte studerar då, och även för att jag trots karriärbytet ändå tycker om att köra tåg.

Annars är jag väl som folk är mest.
Jag gillar att resa och försöker ta mig iväg någonstans minst en gång om året. Senast var jag på en weekend i Amsterdam.
Jag gillar att läsa men är lite av en periodare. Jag läser när jag har ro att läsa, vilket inte blir så ofta under terminerna. Jag försöker att träna när andan faller på, både i gymmet och på ledarledda pass.
Jag bor själv med mina två katter, (crazy catlady-varning, jag vet, men så illa är det inte, än), i en lägenhet lite utanför Sundsvall.

trött
Bild på morgontrött student, (jag), under VFUn på Sundsvalls sjukhus.

Undrar ni något så skriv en kommentar nedan. 🙂

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lite kort om mig

  1. Nathan skriver:

    I’ve always wondered what you say in your blog, but couldn’t read it because it’s in Swedish. So today I ran it through a translator. It’s nice to learn more about you, and there’s nothing wrong with being a crazy cat lady, ha ha! I always enjoy reading what you have to say. 🙂

    • nsslan skriver:

      Thank you! That’s nice to hear. 🙂

      How well does it translate?
      I’ve tried translating different languages via my web-browser and quite often it’s just gibberish that comes out.

Kommentera

