Midsommar

Sitter och pysslar vid datorn och tankarna vandrar iväg till samtalet jag hade med mormor tidigare, jag önskade glad midsommar och vi pratade lite allmänt om ingenting egentligen. Hon ligger uppe i Umeå efter en operation men mådde under omständigheterna bra.
När mina tankar bara flyter på utan att jag egentligen tänker så kommer en tanke: ”Men morfar då?” Den är där i en millisekund, en millisekund då jag glömt bort att han inte finns längre. Och verkligheten slår mig som en blixt från klar himmel. Han finns inte längre, inte heller finns farmor och farfar längre. Och sorgen och saknaden fyller igen mitt hjärta och sinne.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

