Hamburgertest Max

Tillsammans med några klasskamrater har jag idag testat en av Max nya hamburgare, om en nu kan kalla en vegetarisk burgare för hamburgare.

I vilket fall föll valet på en BBQ Sandwich, vilken kanske ännu mindre är en hamburgare eftersom den innehåller pulled oumph.
Ingredienser: Friscobröd, BBQ Pulled Oumph!, rödlök, isbergssallad, jalapeños och äggfri majonnäs.
Så här ser den ut enligt Max:

burgers-bbq-sandwich

Bild här: http://www.max.se/ImageVaultFiles/id_2439/cf_67/Burgers-BBQ-Sandwich.jpg

Min såg lite mer ut som den här:

img_0603
Fast ännu lite fulare. Lite mer mosad och såsig.

Bild från Jävligt gott. http://www.javligtgott.se/wp-content/uploads/2016/01/IMG_0603.jpg

På grund av extrem hunger så tog jag inte själv någon bild. Men det var lite mer överkörd helt enkelt. Så presentationsmässigt ingen höjdare.
Min första tugga var lite av en besvikelse, för som på bilden från javligtgott.se så innehöll den, förutom bröd, bara lite sallad och dressing vilket gjorde att den varken smakade speciellt mycket och den var dessutom kall.
När jag började närma mig mitten och fick lite mer sås och oumph så blev den mycket bättre. På slutet blev den sämre igen eftersom att nästan all oumph hade samlats där och den rökiga bbq-smaken tog över lite för mycket för mig.

Om jag ska sätta betyg på hur burgaren skulle vara om alla ingredienser var fördelade jämnt över brödet så skulle den få 4/5 Knubbisar, kanske tom 4.5.
Men det var ju inte jämnt fördelat så därför får den bara:
3 knubbis

 

Men den är ändå den bästa burgaren jag ätit på Max, tycker överlag att deras mat smakar mest fet sås och degigt bröd. Så att jag kan tänka mig att äta den igen är ett stort plus.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i mat, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

